måndag 28 juni 2010

Nytt försök, ny blogg, nytt liv... eller nått!

Jag har funderat mycket på det här med blogg. Ska jag eller ska jag inte..? Man behöver ju inte. Man kan ju använda tiden till något annat, något vettigare. Men vad? Jag gör ju inget vettigt! Springer, städar, tvättar... ja ni vet sånt. Det är ju inte kul, bara ett måste. Blogga är kul, eller i alla fall ett bra sätt att få ner sina tankar på. Lite bilder på barnen eller sådant jag gör. Ett sätt att dokumentera vardagen. Att få sammanfatta det som varit bra eller bara få kräka ur mig sådant som inte varit bra.

Idag har varit bra! Vi har varit i Farhult och badat och solat. Jag var en glad mamma i massor av timmar som fikade, badade, gungade och pratade med sina barn, men som också fick en liten stund för sig själv när jag kunde glo på insidan av ögonlocken och en liten, men den var liten, stund när jag kunde bläddra i en tidning. Efter strandbesöket åkte vi till Ica Maxi och köpte sandaler och foppatofflor till alla barn och glass, eftersom de var så duktiga i affären.




















Sen började det...
Melker skulle på simskola och Gustav ville inte följa med, och sen ville han handla i kiosken. Ola fick hämta honom på hemvägen från Älmhult men då skulle han inte med hem! När vi andra kom hem skulle jag gå till parken och kissa Sally. Gustav följde med på sin cykel och roade sig med att åka rutschkana. När jag kom hem frågade Ola om det gått bra. Då upptäckte jag att jag glömt Gustav! Tillbaka snabbt som attan. När vi sen skulle äta lyckades Gustav hälla ut två glas läsk så det fanns knappt något kvar att dricka och sen tappade han sin glass på altanen. Kvällen avslutades med att han fick en spink i foten, som hans mamma fick peta ut med en nål. Jisses vad han skrek! Nu ska han duscha... Hoppas imorgon blir bättre för honom!

Nu ska jag ut och springa. Härligt!

Förresten, det här är jag!

1 kommentar:

  1. Härligt att du är tillbaka!
    Att du lyckades glömma GurraG på lekplatsen var ju lite småroligt haha men resten av hans kväll var väl kanske ingen höjdare. Tur att resten av dagen var bättre!
    Kram!

    SvaraRadera